Ajjaj, innováció…
20 év tapasztalatát osztjuk meg. Amikor egy vállalat elégedett a teljesítményével, „halad a korral” és jönnek a sikerek, kipipálta vajon a sikerhez vezető összes utat? Lehet… A marketing szemlélet hiánya sokszor nagyobb gát, mint egy kis lemaradás a legújabb iparági trendekről.
A kulcs a szemléletmódban van
Mikor kap frászt a marketinges?
Hát, leggyakrabban akkor, amikor a leendő partner azt mondja:
„Nem kell most nekünk reklám”
Közel 20 éve hallgatjuk időnként ezt a mondatot. Mit lehet erre mondani? „Hurrá, tök jó, nem is arra gondoltunk, hogy reklámozz.” A marketing nem egyenlő a reklámmal. Még jó, hogy egyre többen tudják és professzionálisan szeretnék felépíteni a vállalatuk marketing tevékenységét.
Akkor most jöhet az innováció a marketingben is
Feltételezzük, hogy érdemben be tudunk kapcsolódni egy vállalat marketing tevékenységébe. Még csak elő sem kerül a reklámozzunk szó addig, amíg a szervezet -a termék, vagy a szolgáltatás- nincs felkészítve rá. Ahhoz, hogy eljussunk például egy kampánytervig, több dolgot is tehetünk:
- kutatás-elemzés kvalitatív és kvantitatív módszerekkel
- a vállalati kultúrához illeszkedő megoldások kialakítása
- a marketing eszköztár szervezeti folyamatokba történő integrálása
- a marketing és kommunikációs célok precíz felmérése
- a munkatársak elköteleződésének mérése
Egészen más a helyzet, ha rapid megoldásokra van szükség
Krízishelyzetben nincs idő a belső folyamatok átvizsgálására. Azonnali cselekvésre van szükség. Normális esetben a vállalat rendelkezik kríziskommunikációs tervvel. De bármikor adódhat olyan helyzet, amikor a sablon megoldás sem működik. Ilyen példádul a Covid-19 okozta teljes káosz akár gazdasági, akár kommunikációs szempontból.
Amikor a vevők, a munkatársak megtartásának nincs más eszköze, mint a transzparens és gyors viselkedésváltozás
Válsághelyzetben is a digitalizáció, a kommunikáció, az innováció eszköztárából merítünk.
Úgy tűnik, 2020 az olyan változások kezdeti éve lesz, amelyekre soha senki nem gondolt. Sosem volt még szükség olyan rugalmasságra, olyan szervezett működésre, olyan csapatmunkára, illetve olyan kommunikációs eszköztárra és képességekre, mint mostantól kezdve.
A Media Nexus helyzete könnyű, mert nem értek váratlanul minket a negatív történések sem. Nem lettünk kiszolgáltatva a gyors változás kényszerének. Első pillanattól kezdve rapid módon támogatjuk partnereinket a válságkommunikációs helyzetben is. Mert technikai és módszertani készletünk naprakész. Mert olyan stratégia partnerekkel dolgozunk, akik a legkorszerűbb üzleti informatikai megoldásokkal támogatják a marketing és sales folyamatok újratervezését. A CRM, a csoportmunka megoldások, az üzleti intelligencia (BI) és a vállalatirányítási rendszerek (ERP) használatával tudjuk támogatni a vállalatok digitális átállását, melyhez hozzácsatoljuk a modern kommunikációs megoldásainkat.
Digitálisan fejlett és kommunikációs megoldásokban erős ügynökségként minden nap olyanokkal dolgozunk együtt, akik ezt a tudást, ezt az eszköztárat és ezt a támogatást várják tőlünk.
Segítünk „életben maradni”, segítünk eljutni a stakeholderekhez, a vásárlókhoz és a munkatársakhoz, hogy a vállalat fenntarthassa eddigi értékeit. Hogy legyen honnan továbbfejlődni.